GENERELLE HANDELSBETINGELSER

GENERELLE VILKÅR

Nedenstående vilkår gælder for alle leverancer fra Kriben AS. Alle vores vilkår overholder den danske lovgivning for handel på internettet. Læs evt. mere om dette under e-mærket her. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og KRIBEN AS. Montagevejledning medfølger varen og montagevejledning på tysk, engelsk og dansk kan downloades fra kriben.dk.

På Kriben.dk kan du bestille varer via vores webshop. Kriben Air forventes ligeledes distribueret hos udvalgte forhandlere og når det er på plads, bliver oversigten løbende opdateret under menupunktet ‘forhandlere’.

Når du handler med Kriben AS indgås aftaler på dansk. Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Hvis du ønsker, at modtage et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse kan du kontakte os via mail - her.

Sådan handler du hos Kriben.dk

Tilføj vare til indkøbskurven

For at foretage et køb finder du varen på vores webshop og vælger ”TILFØJ TIL KURV” og valgt vare er nu tilføjet til din kurv. Ønsker du at handle videre, så vælg ”webshoppen” i menuen øverst for at tilføje yderligere vare til kurven.

Indkøbskurven

Når du har handlet færdigt, vælg ikonet for ”KURV” øverst til højre i menuen og du viderestilles til din indkøbskurv. På mobil og iPad vises kurven nederst i menuen, så åben menuen på telefon/iPad og vælg kurv. I kurven kan du slette valgte varer og ændre antal og vælg “OPDATER KURV” og du kan herefter se opdateret indhold i din kurv. Hvis du har lagt et produkt i kurven, som du ikke ønsker, kan du klikke på det røde kryds ”x” ud for produktet til venstre på varelinjen og varen er nu slettet.

Gå til kassen

Når du har lagt de ønskede varer i kurven, skal købet gennemføres ved at du vælger knappen ”GÅ TIL KASSEN”. Her indtaster du dine kontaktoplysninger, så vi kan sende varerne til dig. Når alle oplysninger er korrekt udfyldte og du har accepteret vores handelsbetingelser, vælger du ”GÅ TIL BETALING”.

Betaling

Al betaling sker med høj sikkerhed og SSL krypteret igennem Quickpay.net. Kriben AS opbevarer ikke dine betalingsoplysninger. Det er din sikkerhed for sikker handel på nettet.

Når du har valgt “GÅ TIL BETALING”, skal du indtaste kortnummer, måned, år og CVV/CVD kode for det betalingskort du ønsker at betale dit køb med. Herefter vælges ”BETAL”.

Når betalingen er godkendt vil du modtage en ordrebekræftelse på skærmen og tillige modtage ordrebekræftelse pr. e-mail.

Generelle oplysninger

Kriben A/S
Energivej 3
DK- 4180 Sorø
CVR-nr.: 29527490
tlf. 60 870 100
mail@kriben.dk

Returnering af indkøb

Returnering af indkøbte varer kan kun ske ved fremsendelse til Kriben AS med Postnord eller kurer og ved udfyldelse af returneringsdokument.

Kriben AS har ingen personlig kundeservice på adressen, kun logistiklager for afsendelse og modtagelse af forsendelser fra Postnord og kurer.

Det er ikke muligt at returner indkøb ved personligt fremmøde.

Er varen købt hos en af vores forhandlere, så kan returnering eller spørgsmål ske hos forhandleren, der vil hjælpe med det nødvendige.

DATAPOLITIK

Persondatapolitik

På Kriben.dk benytter vi cookies, så vi kan huske dine præferencer og dermed give dig en bedre service.

Vi logger statistik fra færdsel på Kriben.dk. Det statistiske system opsamler information, som kan give et statistisk billede af hvor mange besøgende websitet har haft, hvor de besøgende kommer fra, hvilke dele af sitet der er mest besøgt m.m. Logget statistik bruges med det formål, løbende, at optimere websitet og dets funktioner til gavn for vores kunder.

Personlige oplysninger

For at du kan nethandle hos os på Kriben.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Vi foretager registrering af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysninger registreres hos Kriben AS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Nethandel hos Kriben AS forudsætter accept af vores handelsbetingelser og dermed accept af, at vi gemmer dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer og handler du har foretaget hos os.

Du har ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Kriben AS via mail@kriben.dk .

Kriben AS har adgang til de oplysninger der registreres om dig. Vi opbevarer ikke ovenstående kundeoplysninger krypteret og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi har ingen betalingsoplysninger registreret om vores kunder. Alle betalinger håndteres af Quickpay.net og sker krypteret med SSL.

Som registreret hos Kriben.dk har du altid ret til at gøre indsigelser mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelser i forbindelse hermed rettes til Kriben AS.

Vi er forpligtet til at registrere dokumentation på alle salg iht. gældende skattelovgivning i 5 år og vi må ikke slette sådanne data.

PRIS OG BETALING

Alle produkter på Kriben.dk er prissat og alle priser er inkl. 25% moms.
Du kan bestille dine varer online og betale med Dankort, Visa Dankort, Visa, Visatron, Visa Verified, MasterCard, Mastercard Verified og Maestro. Der opkræves ikke betalingsgebyr.

Betalingssikkerhed

Hos Kriben AS modtager vi dagligt betalinger fra nethandel. Derfor er vi naturligvis meget opmærksomme på din sikkerhed. Ved betaling med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt ved at rette henvendelse til din bank.

Data du sender i forbindelse med køb, betalt med betalingskort er krypteret (SSL), og det er således kun transaktionsselskabet der håndterer kortbetalingen, der kan læse dem. Kriben AS registrerer ikke dine betalingsoplysninger, kun Quickpay.net har registreringer på dine betalingsoplysninger og alle betalinger ved nethandel sker krypteret (SSL) for din sikkerhed.

Du betaler først for dine varer, den dag de bliver afsendt fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb på dit kort, end det du har godkendt ved købet. Selvom betalingen bliver godkendt af kortudsteder, når du gennemfører din internetbestilling, trækker vi først beløbet på din konto, når varen afsendes.

Betalingskort og betalingsgebyr

Der er ingen betalingsgebyr ved køb hos Kriben AS. Betalingsformidlerne for betaling med Dankort, Visa-Dankort, VISA, Masterkort og Maestro opkræver betalingsgebyrer hos Kriben AS, men dette betalingsgebyr betales af Kriben AS og faktureres ikke vores kunder.

Fragt – Fragtfri levering til pakkeboks

Der er fragtfri levering til pakkeboks i Danmark, dog undtaget ikke brofaste øer, Grønland og Færøerne. Kriben AS står altid for alle forsendelser og der kan ikke ske afhentning ved personligt fremmøde. Ligeledes vil det i forbindelse med bestilling, inden ordreafgivelse, tydeligt fremgå fragtfri levering ved valg af pakkeboks eller alternativt hvilket beløb fragtomkostningen vil udgøre på din ordre, såfremt det kan fastsættes. Køb over 1000 kr er tillige fragtfrit til både erhvervs adresse og privat adresse i Danmark, dog undtaget ikke brofaste øer, Grønland og Færøerne Fragtpriser til ikke brofaste øer, Grønland og Færøerne er kun at betragte som et fragtestimat og fragt vil blive opgjort ifm. afsendelse.

Levering

Når du handler med Kriben AS sker levering med Postnord eller kurer. Det er ikke muligt at afhente indkøb i webshoppen ved personligt fremmøde.

Levering af varer fra Kriben AS anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret.

Risikoen for varer købt hos Kriben AS overgår til dig som forbruger, på leveringstidspunktet, med mindre der er tale om varernes hændelige undergang idet denne først overgår til forbrugeren efter udløbet af fortrydelsesperioden.

Afgives leveringsinstruks til os, om at lave en ”ikke-kvitteret” levering i carport, ved døren m.m., så overgår risikoen til kunden ved levering af varen det pågældende sted, jfr. oplyst på ordren. Det er vigtigt, at oplysning om aflevering af varen i carport, ved døren m.m. kun anføres, hvis det forventes at kunne ske, uden at varen bortkommer. Bortkommer varen, er det kundens risiko og der vil ikke ske re-levering. Levering til pakkeshop anbefales altid, hvis personlig modtagelse ikke er muligt.

Levering med fragtmand

Dagen før du modtager din ordre kan du blive ringet op af en fragtmand som aftaler de nærmere omstændigheder om tid for levering.

RETURNERING OG OMBYTNING

RETURNERING/FORTRYDELSE AF KØB

14 Dages returret

Som forbruger har du fortrydelsesret når du handler på internettet. Du har 14 dages fortrydelsesret, når du nethandler med Kriben AS Varerne skal sendes retur i originalemballage. Hvis du bortkaster emballagen efter udpakning, risikerer du at varen ikke er emballeret sikkert ved returnering og vi fratrækker tillige et gebyr for ompakning i ny emballage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

a) Dato for modtaget vare

b) Dato for den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c) Dato for det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at returnere dit køb. Udfyld vores returneringsformular på kriben.dk.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen.

Sådan returner du din ordre

Udfyld returneringsformularen og emballer varen i original emballage.

Du skal have returneret varen senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryder dit køb.

Du skal selv afholde udgifter til returnering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varens stand fra tidspunktet for varens levering til dig og til vi modtager selvsamme varer retur fra dig. Anvend derfor altid original emballage.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan se varen på samme måde, som hvis det var i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså kun gøre det samme, som du ville gøre i en fysisk butik. Du må se varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker retur sendt pr. efterkrav.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, eller dele deraf, tilbagebetaler vi købsprisen minus evt. værdiforringelse af produktet. Værdiforringelse omfatter skade på produktet og emballagen.

Varen (med kopi af ordrebekræftelse) sendes til:

Kriben AS
Energivej 3
4180 Sorø

Mærke: ”RETURFORSENDELSE – ORDRENUMMER: XXXX ”

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget varen retur i god stand.

Vi gennemfører som standard, en tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen retur og inspiceret denne. Risikoen for beskadigelse påhviler kunden, indtil Kriben AS har modtaget varen retur i god stand. Transportskade ved returnering påhviler kunden og erstatning herfor må kunden rette til Postnord eller eget forsikringsselskab. Kriben AS er ikke ansvarlig for transportskade ifm. returnering af købte varer, hvor fortrydelsesretten benyttes.

OMBYTNING

Ønsker du at ombytte en varer fra Kriben AS til en anden varer fra Kriben AS, skal du fortryde dit køb, returnere modtaget vare og bestille den ønskede vare på kriben.dk. Betalt beløb for fortrudt køb vil blive refunderet efter endt behandling og modtagelse, jfr. ovenfor.

REKLAMATION OG GARANTI

Reklamationsret

Det er vigtigt for os, at du er tilfreds med produktet og kvaliteten fra os. Er der et problem med modtagen vare, så ret henvendelse til os, så vi kan løses problemet hurtigt.

Når du handler på Kriben AS har du 24 måneders garanti, selvom købeloven kun siger 6 måneders garanti og 18 måneders reklamationsret fra køb. Det betyder, at du enten kan få varen repareret eller ombyttet, hvis reparation ikke er en mulighed som følge af fejl på varen leveret fra os. Efter aftale kan som alternativ, aftales et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation og nærmere aftale mellem Kriben AS og kunden.

Skader påført varen efter levering er ikke omfattet af garantien, men kundens eget ansvar.
At reklamation er berettiget, fordre at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. For Kriben Air reoler, er maksimal vægtbelastning 10 kg/hylde. Det er vigtigt at undgå overbelastning og hvis det sker, så er evt. skade herfra Kriben AS uvedkommen og erstattes ikke.

Send os fotos og beskrivelse af fejlen – Så vi hurtigt kan forstå problemet og afhjælpe fejlen:
For at lette reklamationsbehandlingen og undgå misforståelser, vil du blive bedt om at sende fotos af produktskaden og give os en grundig beskrivelse af problemet, så vi kan finde den rette løsning på reklamationen. Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Kriben AS, skal påberåbes indenfor rimelig tid efter du har opdaget manglen. Vigtigt at fejl påberåbes uden ophold og tag gerne billeder heraf, så vi forstår problemet. Modtagelse af leverance fra Kriben AS skal nægtes, såfremt emballagen er beskadiget eller der er begrundet mistanke om skade på varen. Kontakt Kriben AS for erstatningsleverance, hvis leverance afvises pga. beskadiget emballage. Tag billeder af emballagen og fremsend billeder til mail@KRIBEN.DK som dokumentation. Anfør altid ordrenummer, navn, adresse og telefonnummer, så vi ved hvem der har et problem og hvilket produkt der er tale om.

Kriben AS dækker fragtomkostninger i forbindelse med reklamation og fejllevering, kontakt
Kriben AS for returneringslabel ved reklamation.

Rettidig reklamation

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Returnering af produkt med reklamation

Kontakt os altid før returnering.

Fremsend billeder og uddybning af problemet til os pr. e-mail og vi vil igangsætte en reklamationssag. Efter nærmere undersøgelse og evt. yderligere dialog med jer, kommer vi tilbage med forslag til løsning (Se ovenfor under reklamation).  Er resultatet, at der er behov for reparation eller erstatningsleverance til jer, så fremsender vi  en returlabel til jer, for returnering fra nærmeste GLS pakkeshop.

Varen sendes til:

Kriben AS
Energivej 3
DK-4180 Sorø
Mærke: ”Reklamation af Kriben Air – Ordrenummer: xxxx”

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage (gerne originalemballage).

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk